… dari tegap bertimpuh, baik rebah merempuh.
Currently Browsing: Rojak

Marital Rape?

Baru2 kawin ni, terbaca pulak laporan akhbar mengenai ‘marital rape’, atau ‘rogol kawin’. Hukuman sangat berat, penjara tak lebih 5 tahun. Yang lebih best lagi, Sheikh Ahmad sendiri kata kita the first in the world memperkenalkan undang2 macam ni. Satu lagi Malaysia Boleh! Murbahaya betul. Apa tidaknya.. katalah isterinya memang dah nusyuz / derhaka dengan suaminya.. tapi sebab suami...

Kaya tak senang. Senang tapayah kaya.

“Perhatikan olehmu sekalian, sesungguhnya perdagangan itu di dunia ini adalah sembilan dari sepuluh pintu rezeki” ( HR Ahmad ). Kawan aku. Mai besembang dengan aku pasai MLM. Aku terus terang kurang minat sikit MLM ni atas alasan aku sendiri. Tapi aku tak bantah, aku setuju bahawa MLM memang cabang perniagaan. Cuma aku ada alasan tersendiri untuk belum lagi ke arah MLM. Jadi, kawan aku tadini keluarkan...

Mau Lawan Ka Tamau Lawan?

Siapa makin panas sekarang? Pak Lah ka Madet? Aku rasa dua-dua panas. Memang betul apa yang aku dengar, Pak Lah bukan one on one punya style, tapi belakang, tepi, bawah, kiri kanan punya tikam. Walaupun nampak Madet macam stylo cum hero menyerang buah-buah serangnya tapi kena serang balik dari satu isu ke satu isu nampak gaya boleh tahan jugak Madet ni kena. Ani Arope – TNB, Aidit – Kehakiman, dan...

Ustz Nasha, Salahuddin, Husam, Mahfuz! BACA NI!

Ustaz Nasha, Salahuddin, Husam, Mahfuz! BACA NI! Yang hangpa semua kebuloq sangat pi melangut dengaq ceramah Madet tu BUAT APA? Mentang-mentang la haghi sabtu, hangpa semua tadak gheja?? Pi la balik tgk kawasan masing-masing. Tengok masaklah depa lagi baguih daghi dok mengadap si Mahadet tu! APA? Lupa ka madet tu sapa? Haa? Lupa?? Melayu mudah lupa??? Hangpa nak tegolong dalam golongan “pemaap” la...

Pupus Bahasa, Pupuslah Bangsa – tinggal Cekodok

“Pupus Bahasa, Pupuslah Bangsa”. Tertarik dengan tajuk ceramah yang dianjurkan oleh ProWaris, aku gagahkan jugak kemalasan Melayuku untuk bangun pagi, mandi, panaskan enjin kereta untuk ke Wisma Le Proton, Kampung Baru. Aku sampai tepat jam 9.32 minit pagi, walaupun waktu yang ditetapkan ialah pukul 9.30 pagi. Tapi aku tak boleh tiba tepat pada masanya. Aku Melayu. Manakala sahabat aku tiba pukul...

30sen? Banyak sangat ka?

Bila aku tengok kereta besesak-sesak kat stesen petrol pada malam minyak diumumkan naik oleh jabatan pedana menteri, sikit pun aku tak telintas rasa apa-apa. Sejurus selepas tu, aku dapat SMS daripada kawan, katanya naik 30 sen lagi. Terus terang aku cakap, selama ni aku tak peduli pun minyak naik berapa sen. Sebenarnya, aku tak penah tahu pun berapa liter petrol yang aku sumbat untuk Wira kemek aku tu setiap...

Rakyat Bangkit! Pak Lah Menggelabah..

Belum pernah dirasai lagi semenjak era reformasi ketegangan yang melanda Malaysia khususnya ibu negara berikutan keghairahan Pak Lah menaikkan harga minyak ke paras yang tidak masuk akal. Belum pernah lagi Pak Lah rasai serangan bertubi-tubi hatta sewaktu BN menang dengan undi hantupun penentangannya tidak begini. Benarkah kebangkitan suara-suara rakyat ini telah membuatkan Pak Lah menggelabah? Jawapannya: Memang...

Lagu Tiga Kupang

Lagi Tiga Kupang (minyak naik lagi) Lagi tiga kupang Minyak naik lagi Rakyat kena bohong Konon subsidi tinggi Bila harga minyak Borong naik saja Tentu rakyat hairan Pak Lah buat apa? Pak Lah sungguh lemah Ekonomi tak tau jaga Lebih baik undur Rakyat pasti gembira.. yeah!! Berita tiap malam Mahu tutup pekung Kroni BN beri ilham Tipu orang kampung kampung .. kampung kampung kampung .. kampung kampung kampung...

Kepada Pak Lah, Perdana Menteri Malaysia Boleh…….Blah

Hari nie tah hari berapa Pak Lah jadi PM kami Memang dari dulu kami sokong sampai lani Tapi hari nie, buka mata, senak perut anak bini Tengok Pak Lah habag minyak naik lagi Memang kami tak tau pasai ekonomi Yang tau semua Pak Lah ngan kroni Tapi sampai bila nak jadi lagu nie Dapat gaji habis tak berbaki Pak Lah habag tak boleh buat apa Nie semua ekonomi dunia Kalau tak naik nanti dunia kata apa Habis tu yang...

Minyak Dijangka Turun

Jangannnnnnnnnnnnnnnn mimpiiii!!! Harapan itu tetap ada tapi simpan saja la didalam hati kalian yang memang membengkak dan berdarah itu… Kenapa? Nantikan jawapannya dalam episod bukan testing.. “SalatinSaladeen”
Page 10 of 10« First...678910
Powered by the people for the people