… dari tegap bertimpuh, baik rebah merempuh.
Currently Browsing: Rojak

Download video reformasi

Atas permintaan yang melampau2 ramainya, kami sekali lagi telah bersusah payah untuk menyediakan pautan download untuk video di ruangan “video reformasi”. Sila ke ikuti arahan untuk mendownload video2 tersebut. Dalam kesempatan ini juga kami ingin memberitahu bahawa kami tidak menyediakan servis penghantaran VCD ceramah2 yang ada di sini walaupun dengan kos. VCD2 ceramah yang ada di sini boleh...

MUST A Native-American recognize the right of the United States of America to exist?

Interesting question. The USA was established by Europeans who invaded a continent that did not belong to them, eradicated most of the indigenous population (the “Red Indians”) in a prolonged campaign of genocide, and exploited the labor of millions of slaves who had been brutally torn from their lives in Africa. Not to mention what is going on today. Must a Native-American – or indeed anybody...

Pengguna yang bijak bermula dari kandang.

Tayar jimat petrol? yang mana tak tau apa bendanya tu, suka aku terangkan bahawa ia adalah satu “tagline” sebuah iklan tayar dalam radio sekarang ni. iklan ni besungguh2 menerangkan kepada pendengar bahawa penggunaan tayarnya memang dijamin jimat petrol. bukannya sikit, tiga ghatuih lebih! aku tak tau la pulak sebulan ka, setahun ka, atau sumoq hidup, tapi jumlah dia tiga ghatuih! banyak tu! mula2...

Kenapa akhbar Melayu tak laku?

Kenapa akhbar Melayu tak laku? Jawapannya cukup mudah. Cuba baca clippings dari Harian Metro 08/01/2007 di bawah dan perhatikan angka yang mewakili jumlah peserta perhimpunan : Lebih 600 orang. Kalau sapa2 yang sertai perhimpunan semalam, kerat jari semua setuju memang LEBIH 600, tapi kenapa tak tulis LEBIH 4000? Ingat lagi perhimpunan di Jalan Kebun masa kemuncak Reformasi dulu? TV3 menyiarkan berita “Tidak...

Ruangan Video Debat diperkenalkan.

Dengan mood Azhar Mansor dan Abuya Arqam masih lagi menguasai langit Malaysia, kami terpanggil pula untuk menyediakan kepada anda semua siri video debat antara agama. Buat permulaan, video debat ini akan dipenuhi dengan siri2 Ahmed Deedat yang merungkai permasalahan Islam-Kristian. Sila selak tab Video Debat di atas untuk maklumat lanjut.

Malaysia yang memalukan.

Tertarik dengan laporan berita harian hari ni (11-12-06), Muhammad Yunus dari bangla, sebuah negara yang dok jadi mainan tohmahan dan cacian terhadap rakyatnya yang mencari rezeki di sini, menang nobel dengan cara yang begitu mudah : menguruskan wang dengan bijak. aku tak tau la kaya mana si mat yunuih ni, tapi mengikut laporannya dah ada bank. Bank Grameen. kaya la kot. aku penah tengok cerita dia ni di astro...

Bukti nyata Dato’ Azhar murtad?

Laporan kenyataan daripada Dato’ Azhar Mansor hari ini membuka ruang penyebaran fitnah besar terhadap dirinya, iaitu : Benarkah Dato’ Azhar dah murtad? Berita Harian hari ni melaporkan pertemuan ‘sejam’ dengan Dato’ Azhar hanya berkisar tentang kesungguhan Dato’ Azhar untuk membenarkan kes ini disiasat pihak berkuasa. Dia juga dipetik sebagai berkata “Saya tidak sempat...

Aiman tak kisah. Mak bapak bagaimana?

“Aiman tak kisah”.. sapa yang tak pernah dengaq iklan ini di radio? Untuk yang tak penah dengaq iklan ni, suka aku nak mengingatkan bahawa iklan “Aiman tak kisah” ni adalah iklan mesej AIDS yang menceritakan dari suara seorang budak betapa dia amat prihatin dengan rakannya yang HIV positif, tapi masih tak kisah untuk bermain dan bersahabat dengannya. Keywordnya ialah: “Aiman tak...

Seloka Oh Tanah Melayu

inilah ceritaku di tanah melayu tempat yang Islamnya dah tinggai suku yang mana pemimpinnya dok tungkat dagu tunggu arahan dari menantu dulu dipimpin mamak bendahara cengeinya dia tidak terkira pantang ditegoq yang mana tak kena pakat dihambat masuk penjara sekarang dia sudahpun berenti bagi paklah jadi menteri mulanya kata tamau ambik peduli urusan negara biaq yang lain teliti kerajaan pun senang dengan jaminan habih...

Kumpul juta2, yang dapat cuma hamper.

Agak kurang paham kenapa Utusan Malaysia hari ni melaporkan yang Pak Lah mengarahkan MB menggunakan wang zakat untuk membasmi kemiskininan. Seingat aku masa belajaq pendidikan Islam di tingkatan 1 dulu, ada 8 asnaf yang dibolehkan untuk menerima zakat, dan dua golongan teratas tu adalah Fakir dan Miskin.  Ini membuatkan haku tepikir… mana pi duit zakat selama ni kalau semalam Pak Lah baru keluaq arahan...
Page 7 of 10« First...56789...Last »
Powered by the people for the people