… dari tegap bertimpuh, baik rebah merempuh.
Currently Browsing: Blurt

Cerita ‘WikiLeaks’. Realiti atau hoax?

Satu Malaya sudah gempaq dengan ‘pendedahan’ sebuah laman berita tabloid di Australia – The Sun-Herald – mengenai siri perbualan antara Temasek dan Australia. Seluruh media di Tanah Melayu ini, terutamanya TV3 dan Utusan memetik berita dari akhbar tabloid tersebut dan dengan bangganya mengulang2 part yang diorang seronok nak ulang – which is aku malas nak ulang. Aku, sepertimana...

Rakyat zalimi negara

Ada rakan yg bergurau katanya aku kena badi Hj Hadi, sebab tu aku terlantar di wad dan ICU sepanjang minggu lepas. Kena denggi. Alhamdulillah dah stabil dan sekarang dalam recovery process. Banyak benda yang terlepas. Antaranya kongress Pakatan Rakyat dan yang paling ralat sekali ialah nak berjumpa dengan Tuan Syeikh Yusuf al-Qardhawi. Jemputan malam tadi ke Bukit Segambut pun terpaksa diabaikan sebab kesihatan...

Akhirnya ameno akui mereka tolak Islam

Maka sudah tidak boleh ditipu tipu lagi bahawasanya parti alip tendang wau itu adalah parti yang maha rasis. Ianya telah diakui sendiri oleh maha thir. Muhyidin juga tidak menolak bahawa ameno itu partinya rasis. Sebab dia cuma menegur nazri “tak baik cakap orang tua tu rasis”. Tak menolak bahawa orang tua tu rasis, dan juga tidak menolak bahawa partinya jugak rasis. Malah suratkhabar rasis utusan...

Jamaludin Jarjis dan Wolfowitz?

Terselak email tadi, dan nampak satu email bergambar. Katanya Wolfowitz dan Jamaludin Jarjis. Aku tanak la tudoh2, tak baik. Tapi kalau bukan JJ, harap dia boleh nafikan la supaya aku boleh marah balik mamat yang sengaja nak burukkan peribadi orang lain nih. Tapi kalau betul JJ, apa dia bikin jumpak sama Wolfie? Nampak macam nak mintak duit jer tu. Harap2 sapa2 boleh tampil bagi penjelasan berkenaan gambar ini. Setakat...

Mukhriz, tak payah dok buat heran.

Mukhriz sehari dua lepas dok wat garu kepala heran sebab Anwar ada jumpak orang kuat yang sokong perang di Amerika. Tak pulak disebut berapa banyak Anwar bayar pelobi Yahudi untuk bejumpak. Tadi dalam tivitiga Tuhan selak sikit tentang perlakuan orang-orang munafik ni. Bacalah caption di bawah, daripada orang kuat tentera udara Amerika.

Ucapan Aidilfitri dari seorang matkeri

Sebagai seorang penulis blog yang dah menulis beratus2 artikel mengkritik kerajaan dan ameno selama ini, aku dengan rasa rendah diri dah penuh hina ingin meminta maaf kepada semua pembaca setia tulisan matkeri. Jika ada yang tersinggung, yang marah2, atau merasakan tulisan aku hanya membuang masa kalian kerana tidak dipenuhi dengan perkataan2 seperti ‘seusai’, ‘mauduk’, ‘digarisbawahi’,...

1Malaysia ialah “One Israel”?

Mungkin ramai lagi yang belum mengetahui bahawa Ehud Barak, ketua parti Labor Israel pernah dan telah menggunakan slogan “One Israel” bagi meraih sokongan kembali kepada partinya dahulu. Parti Labor dikatakan tidak disokong oleh rakyat israel laknatullah sendiri kerana ianya elitis dan snobbish. Maka satu kaedah perlu diperkenalkan untuk meraih semula sokongan kepada parti yang dipinggirkan ini....

Erti merdeka dari seorang matkeri

Apakah erti “merdeka” untuk aku? Merdeka bererti bukan di bawah jajahan BN. Selamat berjuang untuk mencapai kemerdekaan sebenar. Sekian, terima kasih.

Boss TV3 pengipas nombo wahid?

Pernah tengok orang kipas tahap gaban? Pernah tengok orang ‘suck-up’ tahap taliban? Pernah tengok tv dan rasa macam nak gila meroyan? Bukan muhrim dia. Bukan sanak sedara dia, jauh lagi kakak atau mak dia. Bukan hari raya nak cium mintak maaf. Dia cuma bini kepada seorang lelaki yang berjawatan perdana menteri. Jadah hapakah Dato Farid TV3 salam cium tangan sampai ke tahap gila begitu rupa?

Mossad Hamidi merapu lagi

Malaysiakini melaporkan bahawa Zahid ‘Mossad’ Hamidi berkata masalah pecah amanah Rohaizat adalah masalah peribadi. Katanya lagi, ameno tidak pernah menyerang individu, dan tidak akan menyerang individu. Mossad Hamidi berkata ameno hanya menggunakan isu untuk kelebihan berkempen, dan tidak menyerang individu. Inilah masalah orang ameno. Bohong. Bohong. Bohong. Tipu. Tipu. Tipu! Bodohkan Melayu,...
Page 1 of 3123
Powered by the people for the people