… dari tegap bertimpuh, baik rebah merempuh.
Currently Browsing: Henpon

Anwar dan Izzah di dada majalah

Terkejut kj (terkejut beruk) aku tadi bila nampak majalah kegemaran wanita semalaya tersemat gambar anwar dan izzah sebagai frontpage! Hilang akal ke apa karangkraf sekarang ni? Atau mereka sekadar bersedia untuk menerima pm baru sedikit masa nanti? Mamak kedai tu cakap kat aku majalah tinggal last copy. Sekadar menyahut seruan kerajaan untuk membantu ekonomi bumiputra dengan membantu syarikat karangkaraf,...

Perhimpunan Solidariti AIC dan bloggers.

Semalam bloggers dan AIC (anwaribrahimclub.com) berada di hadapan penjara sungai buloh, berhimpun untuk menyatakan sokongan kepada kebebasan bersuara dan menggesa tuduhan ke atas raja petra (pet) digugurkan serta merta. Aku pun ada dok melilau2 dalam lebih 300 orang seperti yang dilaporkan bernama tv pagi tadi. Keadaan begitu tenang sekali dan menjadi semakin ramai bila kakitangan penjara, selain polis, turut...

“Melayu” yang bodoh?

Aku melepak dengan member lama semalam, minum2 sambil buka cerita2 silam. Kawan masa kat unibesti dulu. Kami dua memang hulu dan hilir dalam politik. Dia warna merah pekat, aku warna pelangi paddle pop. Tapi jumpak semalam bukan nak sembang politik, tapi sekadar meraikan dia singgah kl untuk urusan kerja. Dalam seronok dok begelak tentang kelaku2 tak senonoh kat unibesti dulu, tiba2 dia bebunyik. “Hang...

Kalau jumpak ulaq dan Mahadet…

Aku tengok hard talk bbc ngan mahadet beberapa mlm lepaih. Jarang nak dapat tgk “nasionalis” ni sorang becakap di khalayak antarabangsa. Selalunya apa saja yang dikaitkan dengan barat akan dituduh yahudi atau agen asing untuk menjajah dengan memburukkan negara. Itu yang selalu dia dok cakap masa dia jadi pm dulu. Tapi malam tu tanpa segan silu, mahadet meletakkan pula dirinya di atas kerusi “agen...

Confusekah polis kita?

Semua manusia yang hidup atas tanah melayu ni boleh ditangkap pada bila2 masa di mana saja! Malaya bukanlah satu negara yang bebas dan merdeka. Polis berhak memberkas anak beranak dan sedara mara atau sahabat handai bilamana mereka dapati kita berhimpun lebih dari 5 orang dlm satu masa. Tak semestinya di luar rumah, dalam rumah pun depa boleh tangkap. Dalam bilik pun depa boleh tangkap. Mana saja asalkan...

Kampung Baru semakin panas!

Laungan reformasi bergema dan menggegarkan kuala lumpur. Polis memberikan sepenuh kerjasama dalam memastikan kelancaran program kemenangan rakyat. Aku terpaksa melilau2 diluaq dek kerana dihimpit oleh manusia2 yang rindukan suara anwar. Aku bagi can. Video reformasi dah penuh aku hapal….

Perhimpunan Anggota Keselamatan

Sekarang pukul tujoh suku. Kpg baru nampaknya telah sesak dipenuhi anggota keselamatan. Jalan ke sini tak ditutup tapi parking memang susah nak cari, semuanya dah diparking trak fru dan polis. Suasana terkawal dan semua masih happy. Program alan bermula pada pukul sembilan nanti. Dan aku sedang menciwi blekberi baru yang disupply opis…..

Bukan serangan peribadi…

Ini bukanlah serangan peribadi.. tapi sekadar nak menunjukkan rasa GELI kami kepada isteri si pembantu imam Hadhari….

BN kalah dengan bahan fotostet!

tengah aku ngemas2 meja sebelum gi tido tadi, terperasan ada beberapa bahan kempen yang aku kutip sepanjang election baru ni. bahan2 kempen dari bn dengan kualiti cetak dan warna yang dibuat dalam bentuk booklet jauh meninggalkan bahan2 kempen dari BA. shahrizat sendiri “menyelewengkan” harta kerajaan dengan mengedarkan booklet kementeriannya yang penuh dengan gambar2 dan kejayaannya di kementerian....

Harapan baru untuk Malaysia.

hari ni hari pertama kali pi kerja di negeri yang pembangkangnya adalah bn. rasa agak janggal sikit. walaupun tadak apa yang berubah (lagi), tapi perasaan excited untuk melihat perubahan tu dah meluap2. tak pernah hayat aku terfikir ini akan berlaku. selama ni pun kita cuma harap dapat nafikan 2/3 majoriti saja, tapi tiba2 dapat bonus dengan empat negeri kita berjaya jadikan bn sebagai pembangkang dan mengurangkan...
Page 4 of 7« First...23456...Last »
Powered by the people for the people