… dari tegap bertimpuh, baik rebah merempuh.

Umno dulu pernah di Jalanan!

protes-umno.bmp

Dulu Umno pun pernah melakukanya! kalau korang nak tahu, Perarakan dan Perhimpunan BERSIH 10 November lalu, turut melalui lokasi ini.

Adakah demonstrasi jalanan bukan budaya kita? Hmmm.. Pening aku. Hhahaah

delicious | digg | reddit | facebook | technorati | stumbleupon | savetheurl

6 Responses to “Umno dulu pernah di Jalanan!”

  1. zuhairy says:

    a’ah..betul la. Ada gambar ni dalam buku sejarah!

  2. tak perlu tau says:

    Sebab ape umno dahulunya pun berbuat demikian?ini kerana mereka ingin menuntut dari pihak jajahan orang yang menjajah ke malaya.bukan kepada kerajaan semata2.ape yang menyebabkan sesebuah pihak itu membangkan?jawapan tetap sama.tidak puas hati dengan pimpinan kerajaan sekarang.adakah kita mahu jadi seperti negara luar?sejarah telah membuktikan, negara yang banyak berlakunya demonstrasi,rusuhan ini tidak akan aman.jadi kita sebagai rakyat malaysia seharusnya sedar.ada cara yang lebih baik dari membangkang secara haram sedemikian.kalau rasa hidup di malaysia ini tidak aman,seharusnya keluar sahaja dari negara ini.pergi tinggal di negara lain.rasakan bagaimana hidup di dalam masyarakat luar.bertuah nya kita sebagai rakyat malaysia ini.walaupun kepimpinan sekarang terlalu lembut tapi sekurang2nya kita dapat apa yang kita inginkan selama ini iaitu keamanan.

  3. tak perlu tau says:

    kita sebagai bangsa melayu seharusnya membangunkan bangsa kita sendiri.bukannya menjatuhkannya.disebabkan itu kita sentiasa berada di takuk bawah.dan sampi bila2 pn kita akan tetap begini.bagi yang bekerja dalam sektor kerajaan tu ingat2la.anda semua mkn duit kerajaan.sedarla.kalau hendak membangkang lebih baik berhenti dari kerjaan.biar orang lain yang ambil alih tugas anda.KALAU DAH KERJA KERAJAAN JADI SOKONGLA KERAJAAN.semua2 ni adalah duri dalam daging yang akan menjatuhkan bangsanya sendiri.

  4. lulz says:

    @tak perlu tau

    rendah sungguh tahap pemikiran hang, KALAU DAH KERJA KERAJAAN SOKONG KERAJAAN jawapnya tak payah la buat pilihanraya tak payah susah-susah la mengatakan negara malaysia ni demokerasi, perintah ja negara malaysia ni secara komunis, abis cerita.

  5. mariah says:

    undi itu hak memasing. bagi kerja kat rakyat adalah tanggungjawab kerajaan. hang nak negara malaysia ni diperintah seperti komunis? kemudian habis cerita? hang ni memang keluaran kerajaan yang nak ringkas cerita je. dapat duit kopi tutup mulut. harga barang naik, tutup mulut. otak tak pandai jalan. paklah kata ok dia angguk.

  6. […] bahawa Perhimpunan Aman 10 November 2007 itu bukan budaya kita UMNO dulupun pernah memberontak di jalanan menentang penjajah. Akhir sekali, TAHNIAH kepada semua individu yang terlibat dan Salam Reformasi […]

Powered by the people for the people