… dari tegap bertimpuh, baik rebah merempuh.

1Malaysia tidak bangang!

Zahid Hamidi sekarang dah mula nunjuk belang. Dah mula nak jadi panglima perang. Isunya? Komunis. Malam tadi dalam tivi bukan main lagi dok acah2 kata tentera kerjasama dgn polis nak lawan pengaruh komunis yang kononnya kelihatan semakin menular dalam negara.

Isu komunis ni bermula bila adanya tuntutan daripada bekas anggota Parti Komunis Malaya untuk kembali ke Malaysia setelah hidup dalam buangan. Dari situlah bermulanya isu komunis ini, sampai melarat-larat ke pihak polis.

Masalahnya di sini? Kerajaan cuba sekali lagi nak kompiuskan 1Malaysia. Nak gambarkan bahawa komunis akan kembali menapak di Malaysia. Huru hara akan berlaku, Tanah Melayu akan kembali darurat, dan Jins Shamsudin bakal mengarahkan Bukit Kepong 2 selepas ini. Bekas orang Parti Komunis yang dah betobat nak balik ke Malaysia, 1Malaysia ditakutkan dengan huru hara!

Rileksla Dol! 1Malaysia sekarang sudah faham perjuangan komunis di Tanah Melayu dulu. Mereka semua adalah penduduk Tanah Melayu yang bangun menentang penjajah dengan bekompromi dengan musuh penjajah. Kebetulan pada masa itu musuh Jepun adalah China dan musuh imperialis adalah komunis, dan kebetulan China adalah komunis dan boleh bekal senjata untuk melawan senjata, maka komunis lah jadinya. Cuba pada waktu itu Empayar Khalifah masih kuat, kemungkinan besar tak akam wujud Parti Komunis. Mungkin Jihad Islamiyah. :)

Dan 1Malaysia juga dah faham bahawa PKM bukan melawan kerajaan, tetapi sebaliknya menentang penjajah British, dan selepas merdeka mereka masih meneruskan penentangan kerana merea menganggap kerajaan selepas merdeka adalah kerajaan boneka penjajah. Mereka menjadi komunis sebab musuh emperialisma pada masa itu hanyalah komunis. Walaupun 1Malaysia tidak bersetuju dengan fahaman komunis, tetapi 1Malaysia tahu bahawa yang bersungguh2 lawan penjajah buku dengan ruas bukanlah ameno, tapi komunis dan parti2 yang enggan berkompromi dengan penjajah. Ameno adalah golongan elitis yang berakar dari budak suruhan British, dilatih, diajar dengan sistem Inggeris sehingga timbul rasa taksub kepada seluruh hidup bangsa penjajah yang akhirnya, sampai sekarang, walaupun 1Malaysia sudah konfiden, 1Malaysia sudah rajin dan bersedia, ameno masih terus2an merendahkan bangsa sendiri berbanding penjajah!

Ya, terbukti 1Malaysia menolak komunis dan menerima demokrasi. 1Malaysia hanya mahukan kerajaan ameno mengiktiraf bahawa mereka yang dihalau ini juga telah berjuang melawan penjajah, buku dengan ruas, peluru dengan darah. 1Malaysia tidak menuntut ameno mengiktiraf parti komunis. 1Malaysia juga tidak mahukan fahaman itu dibenarkan dalam sebuah negara yang Bertuhan ini. 1Malaysia hanya mahukan ameno akui sejarah, akui kebenaran, dan akui fakta bahawa sedang ameno sibuk megampu penjajah dan berkowtim dalam menuntut kemerdekaan, ada golongan yang berkeras mempetahankan hak negaranya sehingga ke titisan darah yang terakhir!

1Malaysia menuntut agar sejarah ini tidak dikonfiuskan lagi demi untuk terus memperlihatkan ameno sebagai satu2nya yang berjuang menuntut kemerdekaan. 1Malaysia tahu bahawa ameno hanya berkowtim dalam mendapatkan kemerdekaan sedangkan tekanan sebenar datangnya daripada pejuang2 yang menuntut kemerdekaan mutlak. Kemerdekaan yang mana setiap tahun boleh membangkitkan semangat juang anak muda. Kemerdekaan yang boleh menjadikan rakyatnya berdiri megah dengan kekuatan menolak penjajaan. Kemerdekaan yang sebenar yang dikecapi oleh negara2 lain yang menghalau penjajah dengan peluru dan belantan.

Kerana 1Malaysia sudah muak disajikan dengan drama Bukit Kepong setiap kali sambutan kemerdekaan. Sebab 1Malaysia sudah faham, yang dilawan oleh komunis dan pejuang bukanlah rakyat Tanah Melayu yang merdeka, tetapi askar2 kepada kerajaan boneka.

1Malaysia menolak fahaman komunis. Dalam masa yang sama 1Malaysia mahukan sejarah tidak diputar belit. Kerana 1Malaysia bukan lagi bodoh seperti yang diharapkan.

matkeri
http://www.jahilgoblog.net

delicious | digg | reddit | facebook | technorati | stumbleupon | savetheurl

2 Responses to “1Malaysia tidak bangang!”

  1. nagabonar says:

    Barang naik UMNO saja nak mainkan isu ini. Tak ada apa benda pun. Kalau dah tak bagi sudahlah. Tutup buku. Banyak lagi orang nak tahu dan nak baca. Sebab tu saya tak baca suratkhabar, tak tengok berita. Dalam hati biar teguh dapat bencikan UMNO parti penjahat dan penyangak negara. Zaid Hamidi baru jadi menteri pertahanan berkokok. Gua dan 25 tahun di mindef tak payah nak loyar buruklah. Masa tahun 90-an dulu adalah juga jumpa zaid ni di kedai suratkhabar kanten mindef. masa tu dia duduk bawah dagu najib altantuya lagi. Wah sekarang jadi menteri. Orang kg memang takut dgn zaid ni kerana perangai brutalnya. Sekarang dah pegang pertahanan malaysia. Wuuu takut… keballah awak…kua… kua…kua….

  2. SiXsEnSe says:

    UMNO tak salah…yang salah pemimpinnya..
    asalnya UMNO utk perjuang hak melayu..
    sama cam PKR, PAS, DAP, HINDRAF……
    sume ad agenda tersendiri tuk bntk kerajaan.
    dah berpuluh tahun 1Malaysia diperdaya
    dengan konspirasi y tak mask akal, serangan peribadi y keterlaluan.
    tapi…perlu diingat…1Malaysia sekali-kali…
    tak akn diperdaya lagi dgn janji manis parti tertentu tk majukan rakyat y akhirnya penuhkan poket sendiri…..
    kerana….1Malaysia hari ni, ialah 1Malaysia y berfikiran terbuka,
    tahu bezakan kaca dan permata……tidk hanya bertumpu pd media
    perdana…tapi meluaskan pemikiran melalui teknologi terkini…
    1Malaysia tak akn jd katak bwh tempurung, menunggu berita y
    diragui kesahihannya dan hanya mengikut telunjuk org y bermuka2.
    1Malaysia akn pastikan tiada tempat tk komunis di Malaysia……
    dan bersama2 berjuang mempertahan negara ni bg membuktikan
    1Malaysia..punya maruah dan harga diri.
    ………terngiang-ngiang lagu sudirman..(warisan)………

Powered by the people for the people