… dari tegap bertimpuh, baik rebah merempuh.

1Malaysia ialah “One Israel”?

Mungkin ramai lagi yang belum mengetahui bahawa Ehud Barak, ketua parti Labor Israel pernah dan telah menggunakan slogan “One Israel” bagi meraih sokongan kembali kepada partinya dahulu.

Parti Labor dikatakan tidak disokong oleh rakyat israel laknatullah sendiri kerana ianya elitis dan snobbish. Maka satu kaedah perlu diperkenalkan untuk meraih semula sokongan kepada parti yang dipinggirkan ini. Sound familiar? 😉

Barak telah memilih untuk menggunakan “One Israel” dalam kempennya dengan menggambarkan “perpaduan”. “Perpaduan” yang dibawa oleh Barak masih lagi menzalimi rakyat Palestin. Hmmm… Najib membawa “1Malaysia” yang kononnya membawa mesej “perpaduan”. Tetapi “perpaduan” BN ini terus2an menindas rakyat dan golongan yang berbeza pendapat.

Heh.

Mungkin tidak perlu diberitahu lagi siapakah penasihat imej BN kalini. Tapi cukuplah dengan kita simpulkan bahawa “1Malaysia” Najib adalah ciplakan dari “One Israel” Barak.

Kenapa tidak? Kalau sekarang penasihat imejnya juga berasal dari rumpun yang sama! Zionis merasakan bahawa merekalah bangsa yang terhebat. Zionis mengatakan bahawa bangsa Palestin adalah minoriti dan tidak harus dilayan seperti manusia biasa. Ameno juga begitu dengan kepala lembunya.

Zionis menggunakan agama yahudi untuk kepentingan politik mereka yang terus2an menindas bangsa lain. Ameno?

Maklumat lanjut, boleh dapatkan di sini http://en.wikipedia.org/wiki/One_Israel

delicious | digg | reddit | facebook | technorati | stumbleupon | savetheurl

4 Responses to “1Malaysia ialah “One Israel”?”

  1. two malaysian says:

    cuma mampu melihat..ibarat lalang di tiup angin..masih lagi mengikut rentak dan irama yg dipandu oleh najib..mudah-mudahan pimpinannye di landasan yg kite semua idamkan,jika tidak berada di landasan yg betul..next P.r.u kite singkir lah meraka-mereka nih secara demokrasi..Allhamdulillah kita masih lagi hidup,boleh makan,syukur ngan rezki yg di turunkan..

  2. ganah sungguh la puak-puak ni.. Apa yang bn buat ada jer yang x kena. 1malaysia adlah 1 israel? kah kah

  3. AFANDI84 says:

    Aku ada baca buku tentang penyakit hati, apa je orang buat semua salah, dia aje yang betul. Bila hati kotor, orang bagi senyuman pun dia fikir orang tu menyindir dia. Contoh yang terbaik yang aku boleh beri ialah kau sang penulis cerita. Semua orang buat tak betul. Kau aje yang betul. cam tu kau ajelah jadi PM.

  4. Mamat says:

    daripada ko menyibuk wat blog mengutuk dan mencari kesalahan org, bek ko p berdakwah dakwahkan remaja2 islam yg ramai nak p murtad..ko tu xde bezanya sprti makan daging saudara sendri..pi raaahh!!

Powered by the people for the people