… dari tegap bertimpuh, baik rebah merempuh.

Video – Anwar Ibrahim : Tragedi Memali

Ceramah ini dirakamkan pada 18/08/2006 di kampung Memali, Kedah.

Merungkai konspirasi Memali yang berlaku sekitra 80-an. Siapa di sebalik tabir?

Mat Yaakob merugikan Bank Negara, kenapa dilantik menjaga ekonomi negara?

Pengundi hantu – istiqamahnya penyokong UMNO dari hidup sehingga mati!

Lebih 1000 orang pengundi Selangor berumor lebih 100 tahun!

Mahathir perjuangan jambatan.

“Sambil membangun, kita robohkan”….

>> Lihat Video.

 

delicious | digg | reddit | facebook | technorati | stumbleupon | savetheurl

6 Responses to “Video – Anwar Ibrahim : Tragedi Memali”

  1. melayu says:

    jgn ckp smthg yg xmmpu ubh nsb mlyu
    kalo mng msua krusi kt msia
    sia2 je
    buat rugi org mlyu pnya undi

  2. Anak Syaitan says:

    erk..bro kat atas nie maaf saya nak tego

    bukan nak menjatuhkan melayu, benda2 mcmni mmg dah lepas tapi kebenarannya kita xtahu (walaupun mmg ‘mereka’ yang lakukan)
    oleh itu cakap benar je, cakap lepas je, xpe la kalau betul kan. tapi kalau bidaah sy pun bangkang…
    tp mmg banyak kes kerajaan skrg ni yg merosakkan melayu sendiri… kaum cina semakin berani memberontak ladang ternak BABI HARAM pun xleh nak serbu???!!!! PETEMPATAN HARAM bukan main laju serbu, nikan BABI yang mmg HARAM ladangnya?? Kerajaan x TEGAS!!! ISU ni ada bile berlaku MASALAH, MASALAHNYA knp kerajaan x bertindak? (SETAKAT PERGI BAWAK FRU, POLIS TP XBUAT APE2 SAMA DUDUK KEDAI KOPI ‘NGETEH’!! XDE SEKOR BABI PUN MATI BTOL X?????) jawab bang jawab, kalau xde sape kritik xder sape nak nmpk salah dorank tu… (NI BAHASA MELAYU SAYA EJAAN SALAH HENTAM LA!!! malaysia – kes2 mcmni yg diperbesar, kes yg sedia besar diperkecil!! knp? tepuk dada tanya iman. kritikan ni mmg sakit utk diterima tp ianya membina. ni bukan bidaah satu malaysia tau!! nak suruh sy kedepan lantang bersuara??? bang saya ni sorang, yg saya nak lawa cakap tu kerajaan!!! bukan nak menjatuhkan kerajaan sendiri cuma nak tengok rakyat malaysia bebas merdeka dari pemerintahan kerajaan sendiri…bye

    kalau ada ruang utk sy menyalurkan idea2 sy ni, mmg sy nak tulis sgt2!!! kesian rakyat miskin kat hujung kg tu, knp bazir duit rakyat hantar putera umno g kutub??? kan membazir, membazir amalan setan! pk la, kalau pg pakai duit sendir xde sape pun nak kesah bang, tp kalau pakai duit rakyat, hantar saya pun boleh, g training pastu lompat kapal terbang, Insya-Allah xmati sbb sy terlatih.. dah la..pk la bang, kritikan perlu utk kita terus maju, pujian bukan utk malaysia, utk kerajaan, tp untuk yg ESA…

  3. AnakJati Selangor says:

    Saya tak berpuas hati dengan media di Malaysia ni. Tak kirala media cetak ke atau T.V. Kalau kita tengok negara-negara demokrasi lain, setiap parti diberi hak sama rata. Masing-masing dapat menyalurkan pandangan, kempen dan perkembangan parti mereka. Baik parti kerajaan atau perti pembangkang. Barulah rakyat dapat menilai dengan betul. Media di negara kita menyebelahi sebelah pihak sahaja, kalau adapun berita parti pembangkang pasti yang tak elok sahaja. Apa media di negara kita ni pengecut atau dikawal oleh sesetengah pihak. Kalau macamtu setiap apa yang disiarkan adalah berita atau perkara yang belum pasti kebenarannya.

  4. obs3rv3r says:

    nama pu KERAJAAN..dia kan raja….tak boleh nak buat apa2..undi hantu berlambak2.toksah nak cerita la…duit minyak,tah pergi kemana..memang fenomena yang pelik bila kita yang terpaksa bertungkus lumus membayar kenaikan harga minyak.sedangkan,malaysia antara negara pengeluar minyak yang besar..kenapa harus kita menanggung kenaikan harga minyak dunia.padahal kita ni sepatutnya gune minyak free of charge aje? kalau ye, minyak naik harga,duitnye mana?apa hasil untuk kita?tolong buat masjid kristal ke?takda dalam mana kitab kata perlu bermewah baru iman bertambah..masjid berkilau2..tapi rakyat,hidup susah..apa guna semua tu…baik duit tu buat sesuatu yang mampu membantu rakyat..buat rumah utk rakyat miskin ke,pasang lampu jalan kat pedalaman ke…lagi byk manfaat..

    rakyat tersiksa…pemimpin hidup selesa..kalau betul nak bela hak anak melayu,kenapa sekarang hak anak melayu setaraf dengan bangsa lain…kalau betul nak bela melayu.kenapa hak keistimewaan pelajar melayu ditarik hingga perlu buat rayuan,pinjaman untuk belajar???? sedangkan duit malaysia ni tak abes makan.. pk2 kan laa

    kite kena belajar menilai sesuatu berdasarkan baik dan buruk.. kena dengar dari dua belah pihak.tuhan anugerahkan aqal untuk menilai…gunakan sebaik mungkin..

  5. pas bukit gantang says:

    tak terjawab bro melayu tu…

  6. yosep says:

    itulah kehebatan orang,, sudah dipilih lalu melupakan jasa yang memilih,,jaman sekarang ma jaman edan ora edan ora keduman

Powered by the people for the people